نوشته شده توسط : rahman sadeghi

چوب ترمووود به دلیل مقاومت و دوام بسیار بالا در کنار زیبایی از دسته چوب‌های پر مصرف بازار در زمینه‌های مختلف مانند طراحی دکوراسیون داخلی و یا طراحی نمای سازه‌های گوناگون است که طی یک فرآیند حرارت دهی و بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌گردد.

تمامی این موارد باعث شده است تا این محصول یکی از انتخاب‌های طراحان در زمینه‌های مختلف باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی موارد مربوط به کاربرد چوب ترمووود و انواع این محصول را بررسی کنیم.

طریقه ساخت ترمووود

برای ساخت این محصول چوب طبیعی را در محیط عاری از اکسیژن در دمای بین 180 تا 220 درجه سانتی‌گراد در کنار بخار آب حرارت می‌دهند. این فرآیند با توجه به مواردی مانند گونه چوب، ضخامت چوب و رطوبت اولیه ممکن است بین 48 تا 96 ساعت زمان ببرد.

حتما بخوانید: تولید ترمووود و مراحل فرآوری این محصول از چوب طبیعی

علت ساخت چوب ترمو

وجود مواد مختلفی مانند گلوکز، اسید سیتریک، رزین و… داخل چوب باعث کاهش عمر این محصول می‌گردد.

هنگامی که چوب طبیعی در معرض دمای زیاد قرار می‌گیرد این مواد از بین رفته یا از آن خارج می‌شوند و با تغییر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی چوب، علاوه بر افزایش استحکام و ماندگاری از نظر زیبایی نیز جذابتر و چشمگیرتر خواهد شد. از طرفی چون مواد مغذی چوب از آن خارج شده است برای حشرات و قارچ‌ها جذابیتی نخواهد داشت.

ابعاد پایدار

گرمای شدید طی فرآیند تولید باعث می‌شود تمامی رطوبت و رزین موجود در چوب خارج شده و در نتیجه در شرایط محیطی مرطوب به سادگی دچار تغییر اندازه نشده و ابعاد محصول حفظ گردد و خطر تورم، ترک خوردگی و انقباض کاهش پیدا کند.

همچنین در شرایط محیطی بسیار گرم نیز چوب مقاومت خود را حفظ کرده و هیچ گونه شیره و رزین ترشح نمی‌کند.

سازگار با محیط زیست

چوب مورد استفاده برای تولید ترمووود از مناطق دارای گواهینامه مدیریت جنگل PEFC تهیه می‌گردد و از آنجا که در فرآیند تولید و فرآوری این محصول هیچ گونه ماده شیمیایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد کاملا سازگار با محیط زیست است و می‌تواند در طبیعت بازیافت گردد.

افزایش طول عمر و مقاومت در برابر پوسیدگی و قارچ‌ها:

هنگامی که به چوب گرما داده می شود طول عمر آن بالا می رود. که این بستگی به میزان گرمای اعمال شده دارد. به طور کلی هر چه دما در فرآیند بیشتر باشد طول عمر چوب نیز افزایش می یابد.

به دلیل حذف بخش اعظم سلولز در روند تیمار حرارتی ، چوب دیگرحاوی موادمغذی مناسبی نیست.که باعث رشد قارچ ها و پوسیدگی آن شود.

بسته به دمایی که به چوب داده می‌شود مقاومت آن در برابر عوامل محیطی افزایش پیدا می‌کند و هرچه دمای اعمال شده بالاتر باشد مقاومت بیشتری حاصل می‌گردد. افزایش دمای چوب منجر به از دست رفتن بخش اعظمی از سلولز موجود در چوب می‌شود، در نتیجه مواد مغذی مورد استفاده توسط قارچ‌ها و حشرات از بین رفته و در مقابل آنها مقاوم خواهد شد.

انواع ترمووود

چوب ترمووود در دو نوع کلی S و D تولید می‌گردد که در ادامه موارد مصرف و طریقه تولید هر کدام از آنها توضیح داده شده است.

معرفی محصول: انواع ترمووود

ترمووود نوع S

برای تولید Thermo S چوب طبیعی تا دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرما داده می‌شود تا علاوه بر افزایش مقاومت، در مقابل تغییرات ابعادی نیز ثبات پیدا کند. این نوع چوب از مقاومت کمتری نسبت به نوع D برخوردار است و از آن در اجزای داخلی ساختمان، اتصالات در محیط خشک، مبلمان، اجزای درب و پنجره و… استفاده می‌شود.

ترمووود نوع D

برای تولید Thermo D اینبار چوب طبیعی در معرض دمای 220 درجه قرار می‌گیرد تا مقاومت آن در برابر عوامل جوی بالاتر رفته و ماندگاری چوب در محیط‌های خارجی افزایش پیدا کند. از این محصول برای نمای خارجی ساختمان و دیوارها، درب‌های بیرونی، قسمت بیرونی پنجره، سونا، حمام و سرویس بهداشتی، کفپوش و مبلمان فضای سبز استفاده می‌شود.

چه نوع چوبی برای تولید چوب ترمووود مناسب است؟

کیفیت چوبی که برای فرآیند تولید چوب ترمو وود مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم است و باید به خاطر داشت که هر نوع چوبی را نمی‌توان به ترمووود تبدیل کرد.

چوبی که طی مراحل تولید مورد استفاده قرار می گیرد از زمان بیرون آمدن از جنگل می‌بایست تحت کنترل و محافظت قرار گیرد و مواردی مانند مناسب بودن گره‌ها، ساختار الیاف، سن درخت و رطوبت چوب بسیار حائز اهمیت است و با کیفیت محصول نهایی ارتباط مستقیم دارد.

در برخی از جنگل‌های سوئد، فنلاند و روسیه چوب‌های بسیار مرغوبی جهت استفاده برای تولید ترمووود وجود دارد، همچنین برای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها مزارع پرورش درخت به منظور بهره‌گیری از چوب آن رواج پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر: رنگ بورماواکس

از جمله درخت‌‌هایی که برای تولید ترمووود مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به انواع صنوبر، توس، زبان گنجشک، اکالیپتوس، راش و… اشاره کرد.

مزایای ترمووود

  • نصب آسان و سريع
  • قابلیت شستشو و نگهداری آسان
  • قابليت برش هلالی جهت محل های قوس دار
  • مقاومت بالا و طولانی در برابر شرايط جوی مختلف
  • قابليت نصب و جداسازی آسان و مكرر جهت نظافت يا انتقال به مكانی ديگر

معایب ترمووود

  • کاهش مقاومت مکانیکی در ترمووود
  • عدم مقاومت به اشعه ماورای بنفش خورشید
  • قیمت نسبتا بالا
  • تغییر رنگ سریع در مقابل نور مستقیم آفتاب

 

 

منبع: تهران وود



:: برچسب‌ها: ترمووود ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahman sadeghi

استفاده از سرویس‌های چوبی و لوازم چوبی در منازل به شدت شایع است و طرفداران بسیار زیادی دارد. چوب خام به تنهایی شاید زیبایی چندانی نداشته باشد، ولی زمانی که پرداخته شده و به روغن چوب آغشته می‌شود، به شدت زیبا و منحصر به‌فرد می‌شود.

ما امروز در این مقاله می‌خواهیم انواع رنگ روغن گیاهی چوب را برای شما معرفی کنیم و بگوییم که برای خرید روغن گیاهی چوب به چه نکات و فاکتورهایی نهایت دقت را داشته باشید، همراه ما باشید.

روغن گیاهی چوب چیست؟

یکی از مواد پر مصرفی که برای رنگ‌آمیزی سرویس‌ها و لوازم چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع روغن گیاهی چوب است. در گذشته برای رنگ‌آمیزی چوب معمولا از سیلر و کیلر استفاده می‌شد، اما در حال حاضر روغن‌های گیاهی چوب جایگزین این مواد شده‌اند و ایرادات مواد صنعتی قبلی را ندارند و به صورت طبیعی هستند.

استفاده از انواع روغن گیاهی چوب موجب حفظ زیبایی‌های چوب و اصالت آن می‌شود و از آن‌جایی که یک ماده کاملا طبیعی است، هیچ گونه خلل و مشکلی برای بافت چوب ایجاد نکرده و حتی برای چوب مفید است. در ادامه کاربرد انواع روغن گیاهی چوب را برای شما شرح می‌دهیم.

پیشنهاد مشاهده: انواع رنگ چوب

راهنمای خرید روغن گیاهی چوب

یکی از بزرگ‌ترین کاربردهای انواع روغن‌های گیاهی محصولات چوبی، استفاده از آن‌ها به عنوان پوشش نهایی برای رنگ آمیزی چوب است. از آن‌جایی که روغن گیاهی چوب به راحتی قابل استفاده است و هیچ گونه محدودیتی برای رنگ‌آمیزی ایجاد نمی‌کند به شدت مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. در ادامه موارد مصرف انواع روغن گیاهی چوب را باهم بررسی خواهیم کرد.

موارد مصرف انواع روغن گیاهی چوب

۱. رنگ‌آمیزی ظروف چوبی

همه ما در منازل خود تعدادی ظروف چوبی شیک و زیبا اعم از کاسه‌های چوبی، سرویس ملاقه، کف‌گیر، قاشق و چنگال چوبی داریم که به شدت پرکاربرد نیز هستند. برای رنگ‌آمیزی این قبیل از ظروف همواره در مراحل پایانی از روغن گیاهی چوب استفاده می‌شود.

چنانچه تعدادی ظروف چوبی در خانه دارید که درخشانی و زیبایی قبل را ندارند، کافی است از روغن گیاهی چوب استفاده کرده و به کمک این روغن گیاهی مخصوص، زیبایی ظروف چوبی خود را بهبود دهید.

۲. رنگ‌آمیزی انواع پارکت و کفپوش

از دیگر کاربردهای مهم انواع روغن گیاهی چوب، استفاده در رنگ‌آمیزی پارکت‌ها و کفپوش ها است. کلیه‌ سازه های چوبی نیازمند پوششی مناسب هستندو به این منظور از یک لایه پوششی به روی پارکت و کفپوش‌های چوبی استفاده می شود.

۳. قابل استفاده برای رنگ‌آمیزی نمای خارجی ساختمان‌های چوبی

حتما بارها ساختمان‌‌هایی را دیده‌اید که دارای نمای چوبی هستند و از خود پرسیده اید؛ برای این‌که بافت این قبیل از چوب‌ها در مقابل بارندگی، رطوبت و سایر عوامل دیگر مورد آسیب قرار نگیرند، از چه نوع پوششی برای آنها استفاده می‌کنند؟ پس از رنگ‌آمیزی انواع روغن گیاهی چوب برای پوشش این چوب‌ها  استفاده می‌شود و این بناهای منحصر به‌فرد چوبی زیبایی خود را مدیون روغن‌های گیاهی مخصوص چوب هستند.

این روغن باعث ایجاد شدن لایه ضخیمی به روی چوب شده و مقاومت چوب را در برابر رطوبت، نور خورشید، بارش باران و سایر عوامل محیطی دیگر مصون نگه‌می‌دارد.

مطالب مرتبط: از رنگ گیاهی استفاده کنیم یا رنگ شیمیایی؟

مزایای استفاده از انواع روغن گیاهی چوب

۱. طبیعی و سالم بودن روغن گیاهی

همان‌طور که از اسم‌ این روغن‌ها مشخص است، کاملا طبیعی است و هیچ‌ گونه مواد شیمیایی در ترکیب آن‌ها مورد استفاده قرار نگرفته. زمانی که این روغن‌ها در رنگ‌آمیزی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند، هیچ گونه آسیب و مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

۲. ضدآب بودن روغن گیاهی چوب

جالب است بدانید که انواع روغن گیاهی چوب به صورت ضدآب بوده و برای رنگ‌آمیزی سازه‌های چوبی، نماهای چوبی‌، آلاچیق‌های چوبی در محوطه باز، انواع ترمووود و سایر موارد کاربرد داشته و در برابر پوسیدگی بافت، از چوب محافظت می کند.

۳. قابلیت ترمیم کردن چوب

نکته بسیار مهمی که درباره انواع روغن گیاهی چوب وجود دارد، قابلیت ترمیم کردن بافت چوب‌هایی است که دچار مشکل شده‌اند. این روغن قابلیت ترمیم چوب‌های فرسوده و آسیب دیده را داشته و موجب بهبود کیفیت رنگ‌آمیزی چوب نیز می‌شوند.

۴. مقرون به صرفه بودن

از دیگر ویژگی‌ها و مهم‌ترین مزیت استفاده از انواع روغن گیاهی چوبی ارزان بودن آن است. روغن گیاهی چوبی کاملا قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و برای کار با آن نیاز نیست که متخصص بوده و به مسائل رنگ‌آمیزی چوب آشنایی داشته باشید.

۵. افزایش طول عمر چوب

استفاده از این قبیل رنگ‌ها و روغن گیاهی چوب موجب افزایش طول عمر چوب، افزایش مقاومت و دوام آن‌ها می‌شود و از این جهت به شدت مفید است.

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahman sadeghi

پرگولا سازه‌ای مشبک، با سقف یا بدون سقف است. در واقع  پرگولا نوعی سرپناه و سایه‌بان به منظور ایجاد زیبایی و فضایی نیم‌سایه، در طراحی محوطه و فضای بیرونی محسوب می‌شود. معمولاً از الوارهای چوب به فواصل معین در طراحی سقف پرگولا استفاده می‌شود.

طراحی پرگولا می‌تواند جلوه منحصر به فردی را در محوطه و فضای بیرونی شما ایجاد نماید و غالبا طراحی آن به صورتی است که شاخ و برگ درختان مانع از مشرف بودن پرگولا به مکان دیگری شده و فضایی خصوصی را ایجاد می‌کند. پرگولا برای استراحتگاه بسیار مناسب است و ‌می‌تواند ایده مناسبی برای اینکار باشد.

معمولا دیواره‌های این سازه‌ با انواع گیاهان و گل‌های زیبا تزئین می‌شود و در قسمت ورودی محیط‌های سرسبز و زیبا ساخته می‌شوند تا جلوه ورودی را حفظ کنند.

حتی می‌توان با قرار دادن چند پرگولا در کنار هم و کاشت گیاهان رونده در دو طرف آن، یک تونل سبز ایجاد کرد. بله درست متوجه شدید پرگولا دقیقا همان ورودی زیبای تالار، رستوران یا یک هتل شیکی است که در ذهنتان ماندگار شده است.

بهتر است بگوییم پرگولا سازه یا المانی است که از آن برای ایجاد ورودی‌های مجلل، در محوطه سازی و فضای سبز، طراحی روف‌ گاردن، مسیرهای تردد، فضای بازی و غیره استفاده می‌شود.

سازه پرگولا می‌تواند کاربرد زیادی در ایجاد یک منظره داشته باشد. با ما همراه باشید تا هم شما را با مراحل طراحی پرگولا آشنا کنیم و هم بگوییم استفاده از پرگولا در چه مکان‌هایی مناسب‌تر است.

انتخاب بهترین مکان برای طراحی پرگولا

اولین نکته در طراحی پرگولا انتخاب بهترین و مناسب‌ترین مکان است. کنار استخر، آب‌نمای باغ، ورودی ویلا و ... می‌تواند انتخاب خوبی باشد. سازه‌های پرگولا طوری طراحی می‌شوند که مکانی مناسب و دنج برای نشستن و استراحت باشند.

از پرگولا در محوطه‌ ورودی خانه‌ها استفاده می‌شود تا به این ترتیب ورودی خانه‌ از آفتاب در امان بماند. همچنین پرگولا می‌تواند در محوطه‌ی جلوی خانه قرار گیرد و آنرا به فضای خوبی برای نشستن تبدیل کند.

یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای استفاده از پرگولا، نزدیکی استخر یا مرکز باغ‌های بزرگ و سرسبز است که می‌تواند محلی مناسب برای دورهمی‌های عصرگاهی و شبانه باشد؛ اما اگر در شهرها و آپارتمان‌های بزرگ زندگی می‌کنید، باز هم می‌توانید از پرگولا استفاده کنید.

در سال‌های اخیر در طراحی بام آپارتمان‌های مدرن، معمولا جایی را هم برای یک پرگولای مقاوم و زیبا در نظر می‌گیرند. همچنین شما می‌توانید از این سازه در مکان‌های بسیار مختلفی از جمله شهربازی، روف‌ گاردن و فضاهای سبز، ویلا، پارک و غیره استفاده کنید.

انتخاب طرح و مدل مناسب

طراحی‌ بسیار زیبا و بی نظیر این محصول از مهم‌ترین عواملی می‌باشد که افراد می‌توانند با مشاهده انواع بسیار متنوع طرح‌های آن یکی را انتخاب کرده و مورد استفاده خود قرار دهند.

برای انتخاب طرح مناسب پیش از هرچیزی باید کاربری و موقعیتی را که پرگولا در آن قرار می‌گیرد به خوبی بسنجید. این مورد به شما کمک می‌کند تا در درجه اول مصالح مورد نیاز را برای ساخت پرگولا درست انتخاب کنید و در درجه دوم انتخاب مدل مناسب از میان مدل‌های متنوع پرگولا راحت‌تر خواهد شد.

پس از انتخاب طرح مورد نظر لازم است بدانید که چه ضمایم و تزئیناتی را به پرگولای‌ خود اضافه خواهید کرد. در نظر داشته باشید که مقاومت بالا و استقامت این محصول یکی دیگر از عوامل مهم‌ و بارز از میان صدها ویژگی‌ شناخته شده آن است و همین امر نیز سبب شده است که پرگولا در زمان کوتاهی این گونه توجه عموم مردم را به سوی خود جذب کند.

با توجه به استفاده از گیاهان و گل‌های رونده در تزئین پرگولا می‌توان گفت از طرح‌هایی که در آن چوب و گیاهان ترکیب شده، استقبال بیشتری صورت گرفته است.

انتخاب تزئینات مناسب تاثیر مستقیم برکارکرد پرگولا دارد. اگر پرگولا تنها برای ایجاد محل عبور یا ورودی خانه در نظر گرفته شده است، می‌توانید از گیاهان رونده و گل‌های متنوع برای تزئین آن استفاده کنید.

در طراحی پرگولا می‌توان با استفاده از گیاهان تزئینی و استفاده از ابزار تزئینی و شیشه‌های زیبا جلوه‌ زیباتری را به آن داد. همچنین سعی کنید پرگولا جلوه‌ یکنواخت نداشته باشد.

فقط گیاهان نیستند که برای تزئین و زیبایی به کار می‌روند. برای این کار می‌توانید از پارچه‌ها و حتی حصیرهای رنگی و فانتزی هم استفاده کنیدبرای پرگولایی که برای محل نشستن و استراحت در نظر گرفته‌اید، انتخاب‌های متنوعی پیش روی شماست.

اگر می‌خواهید طراحی پرگولایی مدرن داشته باشد و حوصله‌ دردسرهای پیچک‌ها و پاپیتال‌هایی را که از پرگولا بالا می‌روند ندارید، می‌توانید از پرده‌های توری و یا سقف‌های پارچه‌ای برای پوشش آن استفاده کنید.

همچنین در پرگولاهای فلزی، امکان استفاده از شیشه‌های دو جداره هم وجود دارد. همچنین در انتخاب مبل‌ها و صندلی برای پرگولا باید دقت کرد؛ مثلا منطقی نیست که در شرایط آب و هوایی متغییر از مبل‌های ثابت که امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد، استفاده کنید.

در مجموع برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پرگولا برای باغ، حیاط و یا روف‌گاردن، باید موقعیت جایی را که در آن زندگی می‌کنید، بسنجید تا براساس شرایط، پرگولایی زیبا و دنج برای خود بسازید.

مصالح مورد استفاده در طراحی پرگولا

یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که در استفاده از این سازه‌ها وجود دارد کیفیت مصاحلی است که در ساخت آن به کار گرفته شده است.

برخلاف انواع سنتی که از ستون‌های گچی و آجری ساخته می‌شدند، پرگولاهای مدرن از موادی مثل چوب، فایبرگلاس، آلومینیوم و… ساخته می‌شوند.

انتخاب هرکدام از این مواد به سلیقه و شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. حتما از نظریات کارشناسانه سازنده در این زمینه بهره بگیرید.

برای مثال پرگولای چوب طبیعی را نمی‌توان در آب و هوای مرطوب و پرباران بکار برد بلکه برای کیفیت بهتر باید از ترمووود استفاده کرد.

استفاده از ترمووود در این سازه ها عمر آن‌ها را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد؛ حتی می‌توان با استفاده از رنگ مخصوص ترمووود و لاک محافظ چوب، عمر مفید آن‌ها را دوچندان کرد.

پیشنهاد مشاهده : انواع رنگ چوب ترمووود

در تصویر زیر یک نمونه پرگولای ترمووود که با لاک محافظ مین وکس پوشانده شده است نمایش داده شده.

مشتریان بسیار زیادی به دنبال تهیه و خرید با کیفیت‌ترین نوع پرگولا هستند تا بتوانند با خیال راحت آن را در حیاط یا باغ خود استفاده کنند. افراد و شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

توجه داشته باشید که یک طراح با تجربه، با استفاده از تجهیزات پیشرفته سعی بر آن دارد تا با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین نوع پرگولا را طراحی کند تا بتوانید از جلوه زیبای آن سالیان بیشتری لذت ببرید.

اما یک طراح سودجو یا کم تجربه صرفا به ایجاد نمای زیبای اولیه فکر کرده و هیچ تدبیری برای دوام آن درنظر نگرفته است. به همین دلیل است که گاهی عمر یک پرگولا حتی به یک سال نمی‌کشد.

پیشنهاد می‌کنیم با تحقیق و مشورت، طراحی پرگولای خود را به شرکت‌های معتبر بسپارید و از اعتماد به افراد یا شرکت‌هایی که صرفا به مرحله طراحی فکر می‌کنند، بپرهیزید.

مطالب مرتبط: رنگ ترمووود

ساخت پرگولا

در این مرحله از طراحی پرگولا ابتدا یک سکوی بتنی کوچک و کم ارتفاع ساخته می‌شود. سپس صفحه‌های بیس بلیت به سکو متصل می‌شود تا پایه‌های پرگولا روی آن قرار بگیرند.

پس از آن مرحله مونتاژ کردن آغاز خواهد شد. در این مرحله اتصالات سازه با استفاده از جوش و پرچ انجام می‌شود، حتی برخی از کارشناسان و سازنده‌های با تجربه برای تقویت اتصالات از پروفیله‌ای نبشی استفاده می‌کنند.

اگر برای تمامی پروفیل‌های سازه محاسبات دقیق انجام شده باشد، پس از مونتاژ مشکلی نخواهید داشت و ستون‌ها، قادر به تحمل وزن لازم خواهند بود. نهایتا کلیه سطوح با لایه‌ای از جنس چوب و سنگ پوشانده می‌شود.

این کاور با استفاده از پیچ گالوانیزه و کلیپس به پرگولا نصب می‌شود. این سازه اغلب با درخت‌های رونده همچون: عشقه پنج برگ، کیوی هاردی، گلیسین (سرده)، گل کاغذی و زرآوند تزئین می‌شود.

هزینه ساخت

شاید اولین سوالی که برای افراد در هنگام خرید و انتخاب پرگولا به وجود می‌آید، هزینه طراحی پرگولا باشد. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که هزینه ساخت پرگولا به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متراژ مورد نیاز
  • نوع طرح پرگولا
  • مکانی که قرار است پرگولا در آنجا ساخته شود
  • هزینه مصالح
  • هزینه های حمل و نقل تا محل نصب
  • هزینه مونتاژ پرگولا
  • هزینه تزئینات و سایر ضمایم



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahman sadeghi

اغلب افراد تصور می کنند انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان چالش برانگیز است در صورتیکه اگر شما اولویت های خود را بشناسید می توانید بهترین و مناسب ترین رنگ را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید. در ادامه راهنمای انتخاب مناسب ترین رنگ مبل برای اتاق پذیرایی را مشاهده خواهید کرد.

مبلمان در مرکز اتاق پذیرایی چیده می شوند و روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون سالن پذیرایی تاثیر زیادی دارند بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبلمان سالن پذیرایی حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و در عین حال متفاوت را در سالن پذیرایی منزل تان ایجاد کنید.

راهنمای انتخاب رنگ مبل برای سالن پذیرایی

در انتخاب رنگ مبل به نکات زیادی باید توجه کنید و علاوه بر این رنگ مبلمان را باید با توجه به سایر رنگ های استفاده شده در اجزای دکوراسیون پذیرایی انتخاب کنید تا مبلمان منزل تان شیک و برجسته تر به نظر برسند. در ادامه نکاتی برای انتخاب رنگ مبل و چند رنگ مبلمان پرطرفدار و زیبا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

مطالعه بیشتر: انواع رنگ چوب

نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان پذیرایی

برای انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی باید به اندازه فضا و میزان نور موجود در سالن پذیرایی توجه کنید. اگر فضای سالن پذیرایی منزل شما بزرگ است می توانید از انواع رنگ های متنوع روشن و تیره مبلمان استفاده کنید تا فضای پذیرایی تان بزرگ و دلبازتر به نظر برسد. برای سالن های پذیرایی کوچک بهتر است از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید تا فضای پذیرایی بزرگ و دلبازتر به نظر برسد.

اگر در فضای سالن پذیرایی منزل تان نور به اندازه کافی وجود دارد می توانید مبلمان با رنگ روشن و یا رنگ تیره برای فضای پذیرایی منزل خود انتخاب کنید و اگر فضای سالن پذیرایی تاریک و کم نور است بهتر است از مبلمان رنگ روشن استفاده کنید. برای فضاهای کم نور مبلمان با رنگ هایی نظیر سفید و شیری مناسب هستند زیرا این رنگ ها نور را منعکس می کنند و باعث می شوند فضای سالن پذیرایی روشن تر به نظر برسد.

اگر تمایل دارید دکوراسیون سالن پذیرایی تان بی نظیر و مدرن تر به نظر برسد بهتر است رنگ مبل را با سایر وسایل موجود در دکوراسیون پذیرایی ست کنید. ست کردن رنگ مبل با کفپوش و رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی یکی از پرکاربردترین روش ها برای انتخاب رنگ مبلمان محسوب می شود. توجه داشته باشید برای ست کردن رنگ مبلمان با رنگ های استفاده شده در سالن پذیرایی نیازی نیست رنگ مبلمان با رنگ سایر وسایل ست باشد بلکه شما می توانید از سایه های مختلف رنگی در کنار یکدیگر استفاده کنید و چیدمانی متفاوت را در سالن پذیرایی منزل تان داشته باشید.

معرفی محصول: روغن گیاهی مبلمان

اگر تمایل دارید مبلمان پذیرایی را از دکور اتاق پذیرایی جدا کنید در حالیکه هماهنگی بین آن ها را هم حفظ کنید می توانید از رنگی برای مبلمان استفاده کنید که مکمل رنگ به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی است. ست کردن رنگ پرده و مبل می تواند ایده خوبی برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در سالن پذیرایی باشد.

اگر تمایل دارید رنگ و طرح مبلمان منزل تان برجسته تر به نظر برسد بهتر است رنگ مبلمان را مشابه با رنگ دیوار انتخاب کنید همچنین می توانید رنگ مبلمان را با رنگ اصلی استفاده شده در سالن پذیرایی ست کنید و با کمک کوسن های رنگ های شاد و جیغ مبلمان را تزیین کنید.

بهترین و پرطرفدارین رنگ مبلمان برای سالن پذیرایی چیست ؟

رنگ مبل سالن پذیرایی را بهتر است به گونه ای انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد هر زمانی که تمایل داشتید بتوانید دکوراسیون منزل تان را تغییر دهید و مجبور به تعویض مبلمان منزل خود نشوید. در ادامه انواع رنگ های پرطرفدار و محبوب مبلمان پذیرایی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

1) مبلمان سفید

مبلمان سفید از انواع مدل مبلمانی هستند که هیچ وقت از مد نمی افتند. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب مدل مبل سفید بهتر است به میزان مقاومت پارچه مبلمان در برابر لکه توجه کنید و مبلمان سفیدی را برای سالن پذیرایی منزل خود انتخاب کنید به راحتی تمیز می شوند و قابلیت شستشو دارند.

معرفی محصول: رنگ چوب مبلمان

2) مبلمان کرم

مبلمان کرمی که بافت دار هستند می توانند انتخاب خوبی برای سالن پذیرایی باشند. توجه داشته باشید که رنگ کرمی از انواع رنگ های کلاسیک است و با رنگ هایی نظیر سیاه و قرمز و خاکستری و آبی تیره به راحتی ترکیب می شود.

3) مبلمان قهوه ای روشن و برنزه و یا شتری

این رنگ های مبلمان از انواع رنگ های خنثی هستند که با رنگ آبی و سیاه و رنگ های پاییزی به خوبی ترکیب می شوند.

4) مبلمان قهوه ای

رنگ قهوه ای از انواع رنگ های کلاسیک و در عین حال شیک است و اغلب افراد تمایل دارند برای ایجاد دکوراسیونی زیبا در سالن پذیرایی از این رنگ برای انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی استفاده کنند. مبلمان قهوه ای در انواع مدل های مبل کرم قهوه ای نیز موجود هستند که این مدل مبلمان جلوه خاصی را به دکوراسیون سالن پذیرایی می بخشند.

5) مبلمان خاکستری روشن و تیره

مبلمان خاکستری روشن در کنار رنگ های گرم چوب و دیوارهای گچی جلوه ای زیبا و متفاوت دارند. مبلمان در انواع رنگ های خاکستری تیره نیز موجود هستند و به دلیل ترکیب شدن راحت رنگ خاکستری تیره با سایر رنگ ها مبلمان خاکستری تیره پرطرفدارتر هستند.

6) مبلمان با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی از انواع رنگ هایی هستند که به راحتی با سایر رنگ ها ست می شوند. منظور از مبلمان با رنگ خنثی رنگی است که مکملش به آن افزوده شده است.

7) مبلمان با رنگ های الهام گرفته از طبیعت

اگر شما تمایل دارید دکوراسیون سالن پذیرایی تان خاص و شیک به نظر برسد بهتر است از مبلمان با رنگ های الهام گرفته از طبیعت برای اتاق پذیرایی منزل خود انتخاب کنید.

در انتخاب رنگ مبل سالن پذیرایی بهتر است علاوه بر نکاتی که ذکر شد به سلیقه و روحیات خود نیز توجه کنید تا بتوانید مبلمان با رنگی دلنشین را برای دکوراسیون پذیرایی منزل تان انتخاب نمایید.



:: برچسب‌ها: مبل ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rahman sadeghi

متأسفانه به علت ناآگاهی فروشنده ها، برخی تولید کنندگان محصولاتی تولید می کنند که از فراورده های تبدیلی چوب هستند و با نام چوب طبیعی به فروش می رسند.

همچنین به دلیل نبود اطلاعات کافی از مضرات استفاده از فراورده‌هایی مانند MDF خام، در موارد بسیاری مشاهده کرده‌ایم که تولید کننده ها از همین متریال بدون هیچ پوششی استفاده می کنند و اسباب بازی هایی که مدام با دست و بدن کودکان برخورد دارند را از جنس متریالی مانند MDF خام می‌سازند.

خریداران هم به دلیل چوبی بودن اسباب بازی، نگران مواد شیمیایی و مضرات آن نیستند و به خیال خود سازه ای طبیعی در دست دارند.

در این نوشته شما را با چالش های پیش روی خریداران، فروشنده ها و تولید کنندگان اسباب بازی های چوبی آشنا خواهیم کرد. امیدواریم تولید کننده ها و فروشنده ها این مطلب را مطالعه نمایند تا با جان و سلامتی مردم بازی نکنند.

از آنجایی که اسباب بازی معمولاً برای کودکان ساخته می شود و استفاده کنندگان از آن کودک هستند، باید نگاه و حساسیت ویژه ای به این محصولات داشت. با ما در ادامه همراه باشید.

 

انواع چوب مورد استفاده برای ساخت اسباب بازی چوبی چیست؟

 

انواع چوب مورد استفاده برای ساخت اسباب بازی چوبی چیست؟

با توجه به ورود نسل جدید ورق های چوبی مانند ورق های تخته فشرده، MDF، پلای وود، تخته چند لایی و … اسباب بازی های چوبی در قیمت و کیفیت های مختلف به بازار عرضه می شود. برای همه ی خریداران امکان پذیر نیست که تشخیص درستی از نوع چوب، فراورده های چوبی و مضرات و مزایای استفاده از آن آشنا باشند.

برخی به اشتباه MDF را همانند چوب های ارزشمندی مانند بلوط، راش، کاج، گروه و … طبیعی می دانند و به خیال خود سازه ای چوبی و با همان ارزش های چوب طبیعی خریده‌اند!

به عنوان مثال یکی از اسباب بازی هایی از جنس چوب ساخته می شود و تقریباً از هر گروه سنی مخاطب دارد، برج هیجان چوبی یا ((جنگا – Jenga)) است. این بازی فکری از قطعات کوچک چوبی تشکیل شده است که به صورت ردیف های سه تایی روی هم چیده می شود و بسیار سرگرم کننده است.

حتی کودکان زیر ۴ سال هم با قطعات کوچک آن، بدون در نظر گرفتن فکری بودن ((جنگا)) آن بازی می کنند. حتی ممکن است برخی کودکان قطعات چوبی را در دهان خود بگذارند.

در بسیاری از فروشگاه های اسباب بازی فروشی مشاهده کرده‌ایم که فروشنده ها اسباب بازی های ساخته شده با ورق های ام دی اف خام را بدون اطلاع از مضرات آن به فروش می رسانند و خریداران هم از اینکه اسباب بازی چوبی خریده‌اند، بسیار خوشحال‌اند.

 

چسب مناسب اسباب بازی های چوبی چیست؟

 

آن‌ها بی خبرند که MDF با مواد شیمیایی و چسب های بسیار خطرناک ساخته شده‌اند و حتی لمس آن هم بسیار خطرناک است، چه برسد به اینکه کودکی این قطعات را در دهان بگذارد. انتشار گاز های سمی در روند تنفس MDF هم از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

به عنوان مثال فرمالدئید یکی از موادی است که در زمان ساخت چسب MDF مورد استفاده قرار می گیرد و تا مدت زمان طولانی، گاز های سمی از این ورق ها در هوا منتشر خواهد شد.

برای ساخت اسباب بازی چوبی می توان از هر چوبی استفاده کرد و اگر چوب طبیعی باشد، مطمئنا برای کودک شما مضر نخواهد بود.

چوب هایی مانند بلوط، راش، نراد، گردو، گیلاس،ممرز، توت، و بسیاری از چوبهایی که در بازار ایران موجود هست را می توان برای ساخت اسباب بازی استفاده کرد. فقط مهم اینجاست که این چوب ها با چسب های صنعتی و مواد شیمیایی فراوری نشده باشند.

مطلب پیشنهادی: رنگ چوب بهداشتی چیست؟

 

چسب مناسب اسباب بازی های چوبی چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، فرمالدئید یکی از خطرناک‌ترین مواد مورد استفاده در چسب چوب است. فرمالدئید به راحتی از راه گوارش، تنفس و پوست جذب بدن انسان می شود و بسیار سرطان‌زا است. بدون شک چسب های حاوی فرمالدئید برای سلامتی انسان ها بسیار خطرناک هستند و برای تولید کننده و مصرف کننده خطرات بسیاری در بر دارند.

از نشانه های انتشار گاز فرمالدئید در فضا می توان به عوارضی مانند خس‌خس سینه، سرفه، حالت تهوع، سوزش چشم، مشکلات تنفسی، سوزش گلو، خستگی زیاد، آب ریزش بینی و … اشاره کرد.

پیشنهاد ما به تولید کننده های اسباب بازی های چوبی این است که در راستای مسئولیت اجتماعی و قانونی خود، برای اتصال قطعات چوبی اسباب بازی های چوبی، از چسب چوب بدون فرمالدئید استفاده کنند.

رنگ مناسب اسباب بازی چوبی چیست؟

رنگ ویژه اسباب بازی چوبی یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که به عنوان یک تولید کننده یا خریدار باید به آن توجه داشته باشید. هر رنگی مناسب هر سازه چوبی، به خصوص اسباب بازی چوبی نیست.

با توجه به اینکه اسباب بازی چوبی معمولاً برای کودکان زیر ۱۴ سال تولید می شود، حفظ سلامت سازه و عدم ایجاد آسیب برای استفاده کننده بسیار مهم است.

رنگ به عنوان پوشش پایانی می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی استفاده کننده را از بین ببرد. رنگ مناسب از مخاطراتی که چوب طبیعی یا ورق های چوب طبیعی فراوری شده ممکن است ایجاد کنند، جلوگیری می کند.

پوشش های قابل شستشو و آنتی باکتریال و خوراکی در بازار ایران یافت می شوند و هزینه اجرای آن ها هم همانند رنگ های فوری و روغنی هست.

حال سؤال اینجاست که از چه رنگی باید برای سازه های چوبی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سؤال می توان قاطعانه گفت که رنگ های فوری (سیلر، کیلر، نیم پلی استر، تمام پلی استر و …)، رنگ های روغنی و رنگ های پلی اورتان به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای پوش اسباب بازی چوبی نیست!

استفاده از رنگ مناسب برای اسباب بازی های چوبی به حدی مهم است که استاندارد های زیادی برای رنگ های چوب در نظر گرفته شده است. استانداردی مانند Euro Kids که فصل مشترک بیشتر روغن های گیاهی مخصوص چوب هستند.

 

وظایف ما از ساخت تا فروش و خرید اسباب بازی چوبی چیست؟

 

پیشنهاد ما به تولید کننده ها با استفاده از رنگ های پایه آب مانند رنگ پلاستیک های مخصوص که بر روی چوب هم قابل اجرا هستند، روغن های گیاهی مخصوص چوب است. در آیچوب چندین مطلب مورد روغن ها و رنگ گیاهی مخصوص چوب منتشر کرده‌ایم که پیشنهاد می کنیم این مطالب را مطالعه کنید و به پاسخ بسیاری از پرسش های خود برسید.

مطلب پیشنهادی: رنگ چوب ماناد، بهترین رنگ چوب برای ظروف چوبی و اسباب بازی

 

وظایف ما از ساخت تا فروش و خرید اسباب بازی چوبی چیست؟

  • وظیفه تولید کننده این است که از چوب، چسب و رنگ مناسب برای ساخت اسباب بازی های چوبی استفاده کند.
  • وظیفه فروشنده این است که اطلاعات کافی از نوع پوشش، نوع چوب و سلامت محصول کسب نماید و با علم و آگاهی از کیفیت، محصول را به فروش برساند.

وظیفه خریدار این است که با پرسش از فروشنده، از او بخواهد که در مورد محصول اطلاعات کافی ارائه نماید. سعی کنید پرسشگر باشید و برای سلامتی خود و کودکانتان ارزش قائل شوید.

از فروشنده ای که اطلاعات ندارد خرید نکنید!



:: برچسب‌ها: رنگ بهداشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()